wtorek, 11 sierpnia 2015

Pełnoziarnista i proteinowa tortilla + pyszny sos czosnkowy


Dziś kolejny przepis, ale tym razem w formie wytrawnej i niezwykle sycącej.
Po grillu ze znajomymi zostało nam sporo mięsa z kurczaka i warzyw, co więc można zrobić żeby się nie zmarnowały? Wybór padł na tortillę i był to strzał w dziesiątkę! Dzisiejszy przepis również jest w dwóch wersjach oraz jest wzbogacony o więcej zdjęć (za których jakość przepraszam, niestety musiałam użyć telefonu). Tortille przyrządziłam z grillowanym kurczakiem, kapustą pekińską, porem, pomidorem, papryką, cukinią, cebulą orazz sosem czosnkowym. Zniknęły błyskawicznie (nawet nie zdążyłam zrobić zdjęcia wszystkich) i jestem pewna, że gdyby nie pełne brzuchy to nie zostałaby nawet ta jedna.
Z tego przepisu można wykonać 6 większych tortilli lub ok. 8 mniejszych.

Sos:
1 mały jogurt naturalny
1/2 łyżki majonezu
1/2 łyżeczki oliwy z oliwek
2-3 ząbki czosnku
szczypta cukru
pieprz, sól, bazylia(najlepiej świeża)

Do jogurtu wymieszanego z majonezem i oliwą dodajemy przeciśnięty czosnek. Następnie doprawiamy według własnych preferencji smakowych.

Ciasto:

1/2 szklanki mąki pszennej
1 1/2 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 szklanki odżywki białkowej o smaku naturalnym (można zastąpić mąką)
3/4 szklanki gorącej wody
1 łyżka masła lub dowolnego tłuszczu
1 łyżeczka soli
szczypta proszku do pieczenia

Suche składniki mieszamy razem, następnie dodajemy roztopione masło. Następnie stopniowo wlewamy wodę i wyrabiamy ciasto. Może okazać się, że nie będzie potrzeby zużycia całej ilości. Ciasto wyrabiamy aż będzie elastycznei nie będzie się kleiło.


Następnie z ciasta robimy w miarę równy wałek i dzielimy go na mniejsze części (ja robiłam duże placki więc podzieliłam na 6 części).


Blat podsypujemy mąką, bierzemy kawałek ciasta i robimy z niego kulkę, którą lekko rozpłaszczamy. Następnie rozwałkowujemy ją aż uzyskamy placek o porządanej wielkości. Uwaga! Polecam przy rozwałkowywaniu często obracać placek i podsypywać go mąką, ponieważ ciasto przykleja się do blatu.



Placki smażymy na suchej i rozgrzanej patelni po ok. 30-45 sekund na stronę. Następnie układamy je jeden na drugim, przekładając wilgotnym ręcznikiem kuchennym lub szmatką. Zapewni to elastyczność plackom.

 

Mięso dowolnie przyprawiamy (u mnie pieprz, sól, kmin rzymski, curry) i podsmażamy na patelni. Następnie dorzucamy warzywa i jeszcze chwilę podsmażamy.




Następnie smarujemy placki sosem czosnkowym, dodajemy kapustę pekińską, mięso oraz warzywa. Zawijamy najpierw dół tortilli do góry, później boki skłdamy do środka i gotowe. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz